Kūrybiškumo ir skaitmeninės kompetencijų integracija Bulgarijos istorijos fone

Kūrybiškumo ir skaitmeninės kompetencijų integracija Bulgarijos istorijos fone

Tęsti Erasmus+ projekto B.R.A.N.D.N.EU veiklų partneriai iš Italijos IPS „JB Beccari“, Latvijos Jelgavas 5. Vidusskola ir Jonavos Senamiesčio gimnazijos spalio mėnesį buvo susibūrę Bulgarijoje, Sofijos „Elissaveta Bagriana“ vidurinėje ir pradinėje mokykloje. Senamiesčio gimnazijos ketvirtokai Karina Babenskaitė, Augustas Budnikas, Deimantas Macaitis, Edgaras Mostenec, Judrė Panavaitė, Laurynas Šimkus bei gimnazijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Brazauskas ir anglų kalbos mokytoja Romualda Stankevičienė vykdė mobilumo C4 veiklas — ne tik ugdė kūrybiškumo, skaitmeninę bei kultūrinę kompetencijas, bet ir integravo jas kurdami vaizdo reportažus.

Ypatingo projekto partnerių dėmesio sulaukė ir filmuotoje medžiagoje buvo užfiksuotas Bulgarijos sostinės Sofijos — į UNESCO kultūros paveldo sąrašą įtraukto vieno seniausių Europos miestų — senamiestis. Pastebėta, kad čia ypač gražiai dera skirtingų architektūros stilių ir skirtingos paskirties pastatai: Senasis parlamentas, Aleksandro Nevskio katedra, įvairios cerkvės.

Pro akylą reportažų kūrėjų žvilgsnį neprasprūdo ir nė viena iš šešių Plovdivo — antro pagal dydį po Sofijos Bulgarijos miesto — kalvų. Sakoma, kad jos tarsi kupranugarių kupros apsupusios miestą. Tiesa, tų kalvų turėtų būti septynios, bet viena buvo sunaikinta nukasus nuo jos uolienas Plovdivo grindiniui kloti. Dar viena šio miesto įdomybė — romėnišką Plovdivo praeitį liudijantis amfiteatras. 

Vaizdo medžiagoje užfiksuotas ir Koprivšticos išskirtinumas — autentiška bulgarų architektūra. Čia  daug pastatų, susijusių su XIX a. tautiniu atgimimu, kai Bulgarija paskelbė nepriklausomybę nuo Osmanų imperijos ir tapo laisva šalimi. Šis faktas, anot istorikų, privertė Joną Basanavičių, tuo metu dirbusį Bulgarijoje, susimąstyti apie tai, kad jei Bulgarija nugalėjo Osmanų imperiją, kodėl gi Lietuva negali išsivaduoti iš Rusijos imperijos. Taigi būtent Bulgarijos nepriklausomybė įkvėpė J. Basanavičių patikėti laisvos Lietuvos idėja.      

 Projekto partnerių sukurti vaizdo reportažai — skirtingos tų pačių Bulgarijoje aplankytų vietų interpretacijos — išties yra puikus kūrybiškumo, skaitmeninės bei kultūrinės kompetencijų dermės ir integracijos įrodymas. Visi reportažai paviešinti youtube platformoje (https://www.youtube.com/watch?v=Oydg4qdlSBw). Beje, kad vaizdo medžiaga būtų pasiekiama greičiau ir ieškant informacijos nereiktų rinkti internetinio adreso, buvo sukurti QR kodai, nukreipiantys į reportažus. O savitas gražių prisiminimų kodas —  Sofijos „Elissaveta Bagriana“ mokyklos logotipas — liko įamžintas ant projekto dalyvių marškinėlių.

Dalyvių įspūdžius apibendrino lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Teresė Jarmalienė  

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.