.

 

 

 

Apie DofE programą

Nuo 2019 metų rugsėjo mėnesio Jonavos Senamiesčio gimnazija įgyvendina „The Duke of Edinburgh‘s International Award“ (DofE) tarptautinę programą, kuri padeda jaunimui atrasti tikslą, aistrą veikti ir vietą pasaulyje.

DofE programa – tai iš Edinburgo atkeliavusi asmeninio augimo programa, Lietuvoje nuo 2006 metų sėkmingai įgyvendinama organizacijose dirbančiose su 14 – 24 metų jaunimu. Jonavos Senamiesčio gimnazijoje taikydami šią programą mes skatiname asmenybės tobulėjimą, pasitikėjimą savimi, komandinį darbą.

Nauda dalyviams

Dalyvaudami DofE programoje jaunuoliai išsikelia individualius asmeninio tobulėjimo tikslus ir savo laisvalaikiu siekia jų. Mūsų gimnazijoje programą vykdo patyrusios mokytojos – Giedrė Bazilevičienė ir Jolanta Macaitienė. Žygių programos daliai vadovauja DofE žygių vadovė – Rita Lisauskienė. DofE vadovo pagrindinis tikslas yra padėti jaunuoliui išsikelti asmeninio tobulėjimo tikslus, motyvuoti dalyvius ir džiaugtis jų pasiekimasi.

Programa pagal amžių yra skirstoma į tris pagrindinius lygius, kuriuos įgyvendinus gaunamas įgūdžių ir nuopelnų įvertinimo sertifikatas kartu su lygio ženkleliu. Šios programos sertifikatas yra pripažįstamas tiek Lietuvoje, tiek užsienio šalyse.

Dalyvaujant DofE programoje dalyviui suteikiamos galimybės:

  • Susirasti naujų draugų;
  • Mokytis tolerancijos savo komandos draugų atžvilgiu;
  • Išmėginti veiklas, kurių dar nėra mėginę;
  • Geriau susipažinti su savo stiprybėmis ir silpnybėmis;
  • Patirti nuotykių;
  • Pasiruošti tolimesniems savo gyvenimo etapams;

DofE apdovanojimai yra ypatingai vertinami darbdavių, nes parodo jaunuolių gebėjimą motyvuoti save, mokytis iš patirties bei efektyviai planuoti savo veiklą.

 

DofE komanda Jonavos Senamiesčio  gimnazijoje

Programos dalyvės, siekiančios bronzos ženklelio: Smiltė Smailytė, Ineta Metlova, Miglija Kašajeva, Gabija Janušauskaitė, Novilė Krutkevičiūtė.

DofE vadovė – Giedrė Bazilevičienė,  istorijos mokytoja, 307 kabinetas.

Žygio vadovė – Rita Lisauskienė, kūno kultūros mokytoja, 128 kabinetas.

Koordinatorė – Jolanta Macaitienė, neformaliojo ugdymo mokytoja, 319 kabinetas.

 

Plačiau apie programą Lietuvoje: www.dofe.lt

Plačiau apie programą Pasaulyje: www.intaward.org

PASLAUGOS

Užsiėmimuose dalyvavo nemažai žmonių, tiek pradedančių, tiek pažengusių. Iš pradžių jaučiausi nedrąsiai, nes kitiems buvo neįprasta matyti mano amžiaus žmogų. Tačiau stengiausi susikoncentruoti tik į atliekamus pratimus, o atmosfera kaskart būdavo vis jaukesnė. Pirmieji užsiėmimai buvo gana sunkūs, bet po kurio laiko pratimai tapo vis lengvesni. Supratau, kad joga reikalauja daug fizinės ištvermės ir gebėjimo susikaupti. Taigi, nors iš pradžių buvo nelengva, sugebėjau sustiprėti ir pasiekti savo išsikeltus tikslus: pagerinau lankstumą, pusiausvyrą, sustiprinau kūno raumenis, išmokau medituoti. Atradau užsiėmimą, kuris mane ne tik sustiprino fiziškai, bet ir išmokė susikaupti, pamiršti blogas emocijas.

Danielė Ambrulevičiūtė

 

Pagrindinis išsikeltas savanorystės tikslas – suorganizuoti renginį miesto viešojoje bibliotekoje. Gruodžio 12-18 dienomis įvyko mūsų su Ugne orgnizuotas protmūšis „Kalėdų belaukiant”. Ruoštis pradėjome dar spalį. Galvojome klausimus, darėme skaidres. Kai prasidėjo komandų registracija, galvojome, kad komandų bus daugiausia 5, bet užsiregistravo net 8 komandos ir renginyje dalyvavo iš viso 30 žmonių. Nesitikėjau tokio pasisekimo! Viskas buvo labai gerai ir tikrai nustebino geras įvertinimas. Dalyviai sakė, kad renginys puikus, šiltas bei jaukus. Pati įgijau daug patirties ir labai smagiai praleidau laiką. Manau 2020 suorganizuosime dar bent vieną tokio pobūdžio renginį.
Gabija Paškevičiūtė

Labiausiai iš Dofe veiklų man patinka savanorystė bibliotekoje. Sužinojau, kaip reikia organizuoti renginius, susipažinau su naujais žmonėmis, supratau, kas yra tikroji savanorystė.
Ugnė Valantaitė

Viena iš vykdomų veiklų – savanorystė. Visiškai naujos patirtys, pažintys, veiklos ir įspūdžiai. Dalyvauju bibliotekos filmuojamuose filmukuose, magnetinu knygas, smagiai leidžiu laiką su kitais savanoriais. Įkvėpta kitos savanorės planuoju iki savanoriavimo pabaigos surengti keletą renginių. Užsiėmus tokia veikla greičiau bėga laikas, papildau žinių bagažą, yra įdomu ir nauja.
Liepa Mockutė

Savanorystės projektas ,,Kartu tikrai galime” padėjo atrasti dar vieną veiklą, kurią smagu vykdyti. Su malonumu padedu vaikams ruošti namų darbus ir suprasti tam tikrų dalykų sunkiai įkandamas temas. Net ir pasibaigus DofE programai, manau ir toliau liksiu savanore projekte.
Gabrielė Lencevičiūtė

Savanorystė – mano mėgstamiausia projekto dalis. Kiekvieną sekmadienį aš ateinu ir padedu vaikams atlikti namų darbus ir kitus su mokslu susijusius klausimus. Mes daug bendraujame, randame naujų draugų ir žaidžiame įvairius žaidimus, kurie tikrai yra labai įtraukiantys. Ši savanorystė yra rimta ir manau, kad ji man ateity irgi padės tapti rimtesniu žmogumi.
Jonas Stalnionis

DofE projekto dėka ėmiausi veiklos, dėl kurios ilgai abejojau – tapau ,,Kartu tikrai galime” savanore. Nors iš pradžių buvo nedrąsu, džiaugiuosi leisdama sekmadienius su jausnesniais vaikais, galėdama jiems padėti. Manau, kad atradau naują veiklą, kuri nesibaigs net ir įvykdžius projektą.
Danielė Ambrulevičiūtė

 

ĮGŪDŽIAI

AKTYVI VEIKLA

Kaip aktyvią veiklą pasirinkau lentos” laikymą. Tikslas buvo išsilaikyti dvi minutes. Pradėjau nuo 20 sekundžių ir kiekvieną dieną ilginau laiką. Po trijų mėnesių 2 minučių lenta” buvo vieni juokai.
Gabija Paškevičiūtė

Aš lankiau lengvąją atletiką, bėgimą,  sudalyvavau dvejose varžybose. Nors jokios prizinės vietos nelaimėjau, dėl to neliūdžiu, nes tai dariau tik dėl savęs. Atlikau 60 metrų sprintą per 7.50 sekundės ir esu labai patenkintas savo rezultatais. Iš pradžių treniruotės buvo ganėtinai sunkios, reikėjo nemažiai prakaito išlieti, bet įsivažiavau.
Danielius Vaitkevičius

Aktyviai veiklai esu pasirinkusi jogą ir mano tikslas yra išlaikyti lentą” 2 minutes. Per šiuos metus joga man padėjo suprasti, kaip reikia taisyklingai sportuoti ir padėjo sutvirtėti.
Ugnė Valantaitė

Pasirinkau lentos” laikymo pratimą, nes manau, kad jis skatina ištvermę ir susikaupimą. Pradėjau nuo 30 sekundžių ir kasdien ilginau laiką keliomis sekundėmis. Tikslas buvo išlaikyti lentą” 1  minutę 30 sekundžių.
Liepa Mockutė

Mano aktyvi veikla vyksta sporto salėje, kur lankausi 2 kartus per savaitę. Siekiu pagerinti savo kūno laikyseną ir stiprinti nugaros raumenis.
Gabrielė Lencevičiūtė

Dėka DofE programos, pradėjau lankyti sporto salę. Džiugina tai, kad nebeesu toks tingus ir sugebu skirti laiko aktyviai veiklai – bėgioju, darau atsispaudimus. Mano asmeninis tikslas – padaryti 20 prisitraukimų per kartą.
Jonas Stalnionis

ŽYGIS

APIE PROGRAMĄ ŽINIASKLAIDOJE

DofE komandos dienoraštis

 

Sėkmingai užbaigus pirmuosius gimnazijos dalyvavimo DofE programoje metus, kilo sumanymas pasikviesti į ją dar vieną Jonavos mokyklą. DofE organizatoriams pasiūliau priimti  Raimundo Samulevičiaus progimnaziją. Istorijos mokytoja Danguolė Šabanienė sutiko pati dalyvauti ir perdavė  idėją savo mokyklai. Juos sužavėjo DofE programos filosofija: ugdyti jaunus talentus, suteikti galimybę jaunam žmogui mokytis iš savo patirties, įprasminti laisvalaikį, atrasti vidinę motyvaciją ir nuolat tobulėti.

2020 metų rugsėjo mėnesį pasirašėme DofE sutartis su šešiomis pirmokėmis Ugne Bastakyte, Emilija Butkute, Gabija Janušauskaite, Miglija Kašajeva, Smilte Smailyte ir Ineta Metlova bei antroke Novile Krutkevičiūte. Programą naujokėms labai patraukliai pristatė DofE bronzos apdovanojimą jau gavusios abiturientės Liepa Mockutė, Gabija Paškevičiūtė, Danielė Ambrulevičiūtė ir Gabrielė Degtinkova. Labiausiai įkvėpė jų asmeniniai iššūkiai, patirtis, įamžinta pačių sukurtoje filmuotoje medžiagoje. Reklamuoti DofE vykome ir į progimnaziją. 7-8 klasių mokiniai susitikime uždavė daug klausimų. Džiaugiamės padėję jauniesiems partneriams.

Spalio mėnesio pradžioje kėlėmės tikslus. Emilija su Ugne pasiryžo mokytis korėjiečių kalbos, prancūzų ir ukrainiečių kalbos sužavėjo Gabiją ir Migliją. Ineta nutarė gilintis į psichologiją, nes norėjosi geriau pažinti save, valdyti stresines emocijas. Labai originaliai mažinti patiriamą sportinį stresą sumanė Smiltė. Jai, Lietuvos aerobinės gimnastikos čempionei, kuri ruošiasi dalyvauti pasaulio čempionate, treniruotės bei varžybų gausa tikrai sukelia įtampos. Sužinojusi apie muzikos terapiją, Smiltė pasiryžo ją išmokti taikyti. Novilė nusprendė gilintis į grožio procedūras ir išmokti įvairiausių makiažo technikų.

Fiziškai merginos tobulės pilateso, gimnastikos, jogos ir ilgų distancijų bėgimo treniruotėse.

Savanorystę dalyvės vykdo teikdamos pagalbą artimiesiems (Ineta), padėdamos organizacijai ,,Gerumo sparnai” (Miglija, Gabija), dirbdamos Jonavos miesto centinėje bibliotekoje (Novilė, Emilija, Ugnė), padėdamos treniruoti mažametes aerobinės gimnastikos sportininkes sporto klube ,,Ieva” Kaune (Smiltė).

Lapkričio mėnesį prasidėjo nuotolinė veikla, bet pasiryžimo ir entuziazmo nesumažėjo, atrodė, karantinas ilgai netruks. Organizavome bendrą tėvų ir dalyvių nuotolinį susirinkimą. DofE vadovės J. Macaitienė, G. Bazilevičienė ir R. Lisauskienė pristatė tikslus, pasirinktas veiklas, žygio reikalavimus ir laukiančius iššūkius. Susikūrėme DofE grupę Classroom platformoje. R. Lisauskienė – programos žygio vadovė – paaiškino apie savarankiško žygio uždavinius ir medžiagos apibendrinimo reikšmę. Pasiruošimas laukia labai rimtas, nes visos merginos į savarankišką žygį išeis pirmą kartą.

26 dieną DofE vadovai surengė respublikinę ZOOM konsultaciją. Lektorė L. Danienė paskaitoje apie motyvaciją – ,,Kas perjungia motyvacijos šviesoforo šviesas?” – iškėlė naują idėją, kad ir vadovai dalyvautų vienoje iš veiklų. Labai sudomino pasiūlymas, bet registruotis šiam iššūkiui aš nesiryžau, nes pabijojau, kad pritrūksiu laiko vokiečių kalbos mokymuisi. Šiandien suprantu, kad būčiau spėjusi. Jau antrą mėnesį kiekvieną dieną mažiausiai 1 val. pasimokau ir neabejoju, kad dalyvavimas programoje tikrai gali padėti įveikti visus iššūkius.

Gruodžio mėnuo. Emilija su Ugne nusprendė, kad joms programos veikla per sunki, pradeda trukdyti mokymosi rezultatams. Iš komandos pasitraukė. Viliuosi, kad jos dar turės laiko subręsti kaip dalyvės, nes projekte jaunimas gali dalyvauti iki 24 metų.

Tad 2021 metų sausio mėnesį veiklas tęsia 5 merginos. Aktyviai bendradarbiaujame su  partnere Raimundo Samulevičiaus progimnazija, net žygį pradedame planuoti kartu. Vadovė Rita jau veda užsiėmimus apie maisto ruošimą žygiui, kokia įranga tam reikalinga ir kaip galima ja naudotis, kartu mokomasi orientavimosi, stebėjimo ir žymėjimo įgūdžių.

Vasario mėnuo – pirmosios pagalbos teikimo kursai bei navigacijos mokymasis. Sunkokai sekasi pildyti ORB sistemą, nes žiemos šaltis, atrodo, stingdo aktyvios veiklos lauke užsiėmimus, motyvacija silpnėja.

Bet kovo mėnesį pokalbiai Classroom platformoje vėl dažnėja, bandomasis žygis numatomas balandžio mėnesį. Suplanuojame susitikimą su Raimundo Samulevičiaus progimnazijos komanda.

Balandžio mėnesį aptariame veiklas, pasidžaugiame Inetos pasiekimais. Gimnazijos psichologė Milda Leleivienė džiaugiasi: ,,Analizuodama skaitomas knygas, ji išmoko atpažinti savo mintis, jausmus, pastebėti  ir suprasti ryšį tarp minčių, jausmų ir elgesio. Dalyvė nurodė, kad įgytos žinios moko sąmoningai vengti stresinių situacijų tinkamai nukreipiant mintis ir keičiant elgesį.“

Paskutinę balandžio savaitę jau individualiai kalbėjomės su dalyvėmis ir jų tėveliais. Pasidžiaugėme pasiekimais, dėl šalto oro nutariame žygį perkelti į gegužės mėnesį, o kvalifikacinį žygį vykdyti liepos mėnesį.

Dabar belieka sėkmingai užbaigti visas veiklas, užpildyti ORB sistemą ir atsakingai ruoštis žygiams. Rugpjūčio mėnesį tikimės sulaukti bronzos apdovanojimo.

 

                                               Komandos vadovė G. Bazilevičienė